Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mi lehet a következménye annak, ha a székhelyszolgáltató nem teljesíti kötelezettségét?

Mi lehet a következménye annak, ha a székhelyszolgáltató nem teljesíti kötelezettségét?

Mint korábban arról már volt szó, - főleg a cég székhelyének saját lakásban történő bejegyzése esetén – felmerülhetnek olyan körülmények, amelyek miatt nem lehetséges minden nap ellenőrizni a postaládákat vagy egy kézbesített küldeményt meghatározott időn belül nem sikerül átvenni. Törvényesen és gondosan eljáró székhelyszolgáltatás igénybevétele esetén, mivel többnyire az ilyen helyzetek elkerülése végett vesszük igénybe a székhelyszolgáltatót, többnyire nem jellemző ilyen probléma felmerülése, azonban a székhelyszolgáltató kiválasztásánál sem árt a kellő körültekintés.

Ha a székhelyszolgáltató nem teljesíti kötelezettségét általában a székhelyszolgáltatóval kötött megbízási szerződésszegésnek minősül és ennek megfelelően kártérítés követelhető, azonban legfőképpen két esetben komolyan következménye lehet feladatai elmulasztásának. Akkor, ha nem veszi át a küldeményeket, vagy nem rendelkezik postaládával és emiatt nem tudja átvenni a küldeményeket, illetve, ha a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cégtábláját nem helyezi ki.

A pénzbírság mellett egyéb szankciókra is számíthatunk úgy, mint például az adószám felfüggesztés vagy adószám törlése. A továbbiakban – többek között – ezzel a témával is foglalkozok.

0 Tovább

Mire kell figyelni a székhelyszolgáltatási (megbízási) szerződés megkötésénél

Mire kell figyelni a székhelyszolgáltatási (megbízási) szerződés megkötésénél?

A székhelyszolgáltatási szerződés egyéni megállapodás tárgyát képezi.
A székhelyszolgáltatási szerződés gyakorlatilag két részből áll, bérleti és megbízási szerződésből általában előre meghatározott feltételek alapján.

A székhelyszolgáltatási szerződés megkötéséhez az alábbiakra lesz szüksége:

1) személyes (ügyvezető) vagy általa meghatalmazott személy megjelenése

2) személyazonosító okmány vagy útlevél

3) lakcímkártya

4) adóazonosító kártya

5) kapcsolattartó személy telefonszáma

6) e-mail cím, illetve postai cím küldeményei továbbításához

7) külföldi vállalkozások esetén magyarországi kézbesítési megbízott megjelölése, aki részére a küldeményeket továbbítani lehet.

A legfontosabb amire figyelni kell és a szerződés megkötése előtt szükséges tájékozódni arról, hogy a székhelyszolgáltató cég az iratokat megfelelően át tudja-e venni, azok továbbításáról gondoskodni tud, illetve a székhelyszolgáltatást igénybe vevő cég cégtábláját kifüggeszti e. Ezek elmulasztása esetén a NAV elrendelheti az adószám felfüggesztését, legrosszabb esetben törlését.

0 Tovább

Székhelyszolgáltatás, tudjon meg többet!

blogavatar

Székhelyszolgáltatás aktualitások, információk, tanácsok. Székhelyszolgáltatás Budapest, IPA - minden, ami megéri. Segítség nyújtás azok számára, akik elakadtak a székhelyszolgálat útvesztőiben, hogy jobban megértsék.

Utolsó kommentek