Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem veszik át a cég leveleit

Ahogy a cím is sugallja, ma a székhelyszolgáltatás témán belül azt fogom kivesézni, hogy mikor és milyen esetben nem fogják át venni a megbízó gazdasági társaság leveleit, postai csomagjait.

Levél átvétel - Székhelyszolgáltató, Székhelyszolgáltatás, Székhelyszolgáltatás Budapest


Kezdjük az elején. Azt mindenki tudja, hogy a székhelyszolgáltatás egyik hatalmas előnye, hogy rengeteg terhet levesz a vállunkról. Ezek közé tartozik az is, hogy a cégünk számára küldött küldeményeket, leveleket át vezsik és adminisztrálják, majd tájékoztnak róla és el is küldik a számunkra valamilyen módon.

Érdemes ha tisztában vagyunk azzal, hogy mikor is nem fogják átvenni a leveleinket. Ilyen kettő esetben fordulhat elő. Az első esetben lehet, hogy nem történt meg a postai meghatalmazás megírása vagy beadása, valamint az ügyvédi aláírás-mintáé sem. Itt végül is annyi történik, hogy nincs arról semmilyen dokumnetum, ami igazolná azt, hogy a székhelyszolgáltatás munkatársai átveheik a cég leveleit. Az ügyvédi aláírás-minta mindig a székhelyszolgáltatónál van.

A második eset, ami talán a legkellemetlenebb, hogy az ügyfél, aki igényli a szolgáltatást elfelejti befizetni a szolgáltatás díját.

Ez talán nagyobb probléma, hiszen a szerződés teljesítése nem történt meg az ügyfél résztéről és ekkor a székhelyszlgáltatással kötött szerződés megszűnik létezni.
Azzal, hogy megszűnik a szerződés, azzal minden, a szerződésben foglalt és keletkeztetett kötelezettség megszűnik a székhelyszolgáltatóval szemben.

Vagyis az, hogy nem veszik át a levelet mondható a kisebbik rossznak. Azért kevésbé rossz, mert ekkor már nemadnak a cég számára tárgyaló helyet és ami még kellemetlenebb, hogy ezzel a gazdasgi trsaság kötelező eleme, a székhely sem lesz érvényes.

Tehát nagyon kell vigyázni a szolgáltatás díjának a befizetésével. Hiszen, ha ez elmarad, ahogy azt már írtam, akkor nem fogja tudni átvenni a szolgltató a leveleket, mert már nem is lesz rá semmilyen jogosultsága.

Legyünk körültekintőek.

0 Tovább

A cégtábla kihelyezésének szabályai

A cégtábla kihelyezésének szabályai 

Székhelyszolgáltatás igénybevétele esetén a székhelyszolgáltató iroda köteles a nála szerződött vállalkozások cégtábláját jól látható helyen kihelyezni. Ha érvényben lévő szerződés esetén ennek a kötelezettségnek a székhelyszolgáltató mégsem tenne eleget, tájékoztassa erről megbízottját és hívja fel figyelmét feladatának teljesítésére, ugyanis ha az adóhatóság ellenőrizni kívánja az Ön vállalkozását és a megadott címen nem találja, pénzbírság mellett egyéb szankciókkal is sújthatja.

A székhelyszolgáltató folyamatosan frissíti az érvényben lévő, vagy már lejárt szerződések listáját, ami alapján a táblák kihelyezését is végzi.

A nagyobb ügyfélforgalmú székhelyszolgáltató irodáknál többnyire nagyszámú céglistát tartanak nyilván, ez esetben mivel egyrészt fizikailag kivitelezhetetlen és a rendszeres táblacsere is problémás, a cégtábla helyett egy kihelyezett nyomtatvány nyújt tájékoztatást a megbízó cégekről. 

0 Tovább

Több cégem van. Mindegyikhez válasszak másik székhelyszolgáltatót?

Több cégem van. Mindegyikhez válasszak másik székhelyszolgáltatót? 

Nem feltétlenül kell másik székhelyszolgáltató választania. Persze lehetséges több székhelyszolgáltatást igénybe venni, keresgélni sokáig a székhelyszolgáltatók közül, de nem feltétlenül érdemes. Van egyszerűbb megoldási módja is a felmerült problémának, méghozzá az, hogy egynél jegyezteti be. Jogi szempontból lehetséges, ugyanis több különálló cégről van szó, esetleg különböző tevékenységi körrel, igaz azonos tisztségviselővel. A székhelyszolgáltatás többnyire adminisztratív jellegű tevékenységgel jár, amit ugyanaz a feladatkört ellátó személy is el tud végezni.

A székhelyszolgáltatást nyújtó cégek közül többnek van az ország különböző pontjain, vagy esetleg a fővárosban, Budapesten több kerületben székhelyszolgáltatást nyújtó irodája, így az is megoldható, ha mindenképpen ragaszkodik cégei különböző helyeken történő bejegyzéséhez. Így gyakorlatilag ugyanazokat a kedvező ajánlatokat, csomagokat veheti igénybe és nem kell mindegyik székhelyszolgáltató különböző csomagajánlataihoz, különböző áraihoz igazodnia.

 

0 Tovább

Az adószám felfüggesztésének jogszabályi háttere

Az adószám felfüggesztésének jogszabályi háttere

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szerint az állami adóhatóság felfüggeszti a vállalkozás adószámát, ha

-   a székhelyszolgáltató a számára postai úton kézbesített iratot két egymást követő alkalommal nem vette át, mert a megadott címen nem volt fellelhető (ismeretlen jelzéssel érkezett vissza) vagy nem rendelkezett levélszekrénnyel, tehát a székhelyszolgáltató azt nem vette át;

-   a NAV a székhelyszolgáltatónál végzett hivatali ellenőrzése során azt tapasztalta, hogy fiktív címet adtak meg a vállalkozás székhelyeként;

 

-   a vállalkozás az adóbevallási vagy adófizetési kötelezettségének megfelelő határidőn belül akár önként, akár az adóhatóság felhívására nem tesz eleget;

-   vagy ellenőrzésre jogosult szerv vezetője kezdeményezheti az állami adóhatóságnál az ellenőrzött vagy az ellenőrzés kapcsán adatszolgáltatásra kötelezett szerv adószámának felfüggesztését.

Az adószám felfüggesztésének kezdő időpontja az a nap, amikor a felfüggesztő határozat jogerőre emelkedik. A vállalkozás kérheti, illetve a NAV hivatalból elrendelheti a felfüggesztett adószám megszüntetését, vagyis helyreállítja az adószámot abban az esetben, ha felfüggesztés feltételei nem állnak fenn, a vállalkozás/székhelyszolgáltató kötelezettségének eleget tett.

- a székhelyszolgáltató címét a cégnyilvántartásban feltünteti;

- a székhelyszolgáltató címe valós;

- bevallási és közzétételi kötelezettségét teljesíti a vállalkozás és ezt az illetékes cégbíróság felé be is jelenti.

Adószám felfüggesztésének időtartama alatt a vállalkozás adó-visszaigénylést, adó-visszatérítést, költségvetési támogatást, túlfizetés visszatérítését nem igényelhet az adószám visszaállítása után sem.

0 Tovább

Bemutatkozás

Bemutatkozás

 

Kedves Olvasó!

 

Ez a blog azért jött létre, hogy információt nyújtsak minden olyan fontos kérdésről, ami felmerülhet egy vállalkozás működtetésével kapcsolatban. Jelen blogomban a székhelyszolgáltatás egyes kérdéseiről lesz szó. Jó böngészést kívánok a továbbiakban!

0 Tovább

Székhelyszolgáltatás, tudjon meg többet!

blogavatar

Székhelyszolgáltatás aktualitások, információk, tanácsok. Székhelyszolgáltatás Budapest, IPA - minden, ami megéri. Segítség nyújtás azok számára, akik elakadtak a székhelyszolgálat útvesztőiben, hogy jobban megértsék.

Utolsó kommentek