Mi az a KOCKERD-kérdőív?

A KOCKERD-kérdőív az adóregisztrációt követő 13 oldalas kockázatelemző kérdőív, az adóhatóság speciális kérdőíve egy új törvényi szabályzás alapján, melyet megküldhet a vállalkozó székhelyére/a székhelyszolgáltatóhoz. A kérdőív feladata, hogy a vállalkozás által végezni kívánt tevékenységről és az ahhoz szükséges személyi, tárgyi és pénzügyi feltételekről nyújtson információt a NAV számára. A NAV által meghatározott időn belül vissza kell juttatni a kérdőívet. Ennek elmulasztása esetén bírságot szab ki az adóhatóság, a meghosszabbított határidő elmulasztása esetén törli a cég adószámát.

Az adóhatóság a kérdőívet a cég székhelyére postázza ki, székhelyszolgáltatás igénybevétele esetén a székhelyszolgáltatónál alkalmazottak továbbítják ügyfelük részére a kérdőívet.

Székhelyszolgáltatók közül vannak, akik a kérdőív kitöltésére is vállalkoznak, azonban annak hiányos vagy nem megfelelő kitöltése esetén előfordulhat, hogy a vállalkozást a NAV fokozott felügyelet alá vonja.

A kérdőív az alábbi információk szolgáltatását kéri:

-     a vállalkozás tevékenységének bemutatása,

-     az alkalmazottak számával, az alkalmazásukkal kapcsolatos adatokat,

-     a vállalkozás tevékenységének folytatásához rendelkezésre álló eszközök                  bemutatását,

-     a vállalkozás tevékenységének végzéséhez szükséges helyiség adatait,

-     a vállalkozás tevékenységének folytatásához szükséges pénzügyi,                              finanszírozási forrásokat