Milyen előnyökkel jár, ha székhelyszolgáltatást veszek igénybe?

Legtöbbször kisvállalkozások kapcsán, főleg ha nem szeretnének költséges irodát fenntartani, gyakorlati igényként jelentkezik, hogy otthonukba jegyeztetik be a cégük székhelyét. Ebben az esetben nehezen választható el a magánéletet az üzleti élettől. Igen sokszor előfordul, hogy keverednek a magáncélú felhasználások az üzleti kiadásokkal, amelynek nyilvántartása külön, bonyolult számviteli vezetést igényel. Abban az esetben, ha a nyilvántartást nem vezetjük pontosan, akár bírságra is lehet számítani. Elsőre talán idegenkedhetünk a gondolattól, hogy egy ismeretlen piaci szereplő intézze helyettünk az ügyeinket, ugyanakkor ez hosszabb távon számos előnnyel jár.

A székhelyszolgáltatás igénybevétele első körben megszabadít minket az állandó aggodalmaskodás gondjaitól és megválaszol egy sor olyan kérdést, mint például mi van akkor, ha nem tudom átvenni a leveleimet, mert épp elutaztam vagy egyéb körülmény miatt nem tartózkodok folyamatosan otthon, mi van akkor, ha alkalmatlan időben tesznek hivatali látogatást, mert épp vendégeket várok vagy egy meghitt estét szeretnék tölteni a családdal, hogyan kell vezetni a kettős könyvelést, stb.

A székhelyszolgáltató amellett, hogy biztosítja a cégnyilvántartásban szereplő adatok között a székhely címét (konkrétan meg kell adni, település, utca, házszám, emelet, ajtó), számos egyéb szolgáltatást is nyújthat. A székhelyszolgáltatás kiválasztásánál az ár mellett a szolgáltatás nyújtását és minőségét is érdemes figyelembe venni, ugyanis sok múlhat az előbb említett minőségen, biztonságon és a megfelelő ügyvitelen. Óvatosnak kell lennünk olyan székhelyszolgáltatás megrendelésénél, ahol a megbízási szerződésben hűségidőt kötnek ki (általában fél év), ugyanis a felmondás feltételekhez kötött. Erről azonban a későbbiekben lesz szó.

A székhelyszolgáltató a fent említettek alapján biztosítja számunkra a cég székhelyét és ügyvitelét, mégpedig a cégnyilvántartásba történő bejegyzésen felül azáltal, hogy a vállalkozásokhoz beérkezett dokumentumokat megfelelően kezeli, tárolja, szükség esetén rendelkezésre tartja, lehetővé teszi azok átvételét, akár személyesen, akár e-mail formájában a megbízó cég számára megküldi. Cégektől függően választhatunk különböző üzleti csomagok között, amelyek szintén tartalmazhatnak olyan lehetőségeket, mint tárgyaló használatát adott hónapban meghatározott napokra, szükség esetén egyéb céggel kapcsolatos megrendeléseket is végeznek (bélyegző készítés).

Vállalkozások számára, a helyi önkormányzatokról szóló törvény értelmében, kötelező iparűzési adót fizetni az illetékes helyi önkormányzat részére, melynek mértéke 2%. Az önkormányzatok szabadon dönthetnek afelől, hogy kivetik-e az adót. Vannak olyan települések, ahol nem kell megfizetni, ezért a székhelyszolgáltató kiválasztásánál ezt is feltétlenül vegyük figyelembe.

A székhelyszolgáltató által kínált ár is releváns kérdés, azonban azzal a székhelyszolgáltató egyéb szolgáltatásaikat is figyelembe véve kalkuláljunk. Sok szempontból előnyös ugyan, de külön kiemelendő, hogy hosszabb távon mindenképpen optimális kis- és középvállalkozások számára székhelyszolgáltatást igénybe venni, mivel jelentős költségmegtakarítással jár, mint egy saját ügyintéző iroda üzemeltetése.